Te groot, te dik, te plat, hangend… Ons achterwerk baart ons vaak zorgen. Met een kleine inspanning valt er dikwijls heel wat te redden. Here comes Flash Magazine to the rescue. Dankzij deze tips krijg jij jouw gedroomde bips.

Durf jij jouw billen te tonen?

Soms neemt ons achterwerk in onze gedachten afgrijselijke vormen aan. Zolang we ze nog kunnen verhullen onder een spijkerbroek of rok lukt het om ontevreden gevoelens over ons achterwerk weg te stoppen. Maar nu de zon komt piepen, slaat de angst ons toch om het hart. Binnenkort sta je daar weer in je bikini op het strand….

Je voelt als het ware de prikkende blikken van vrienden en onbekenden die op de bilpartij blijven rusten. De Braziliaanse meiden op het strand van Ipanema vinden dat niet erg. Zij doen er nog een schepje bovenop, door middel van bilimplantaten en bikini’s die de poep doen stralen. Maar de doorsnee Europese vrouw begint ongeveer nu te boetseren aan rondere of betere vormen.

billen

Olie en smeermiddelen

Het kan niet genoeg herhaald worden: een mooi uiterlijk komt van binnenuit. Eet veel groente en fruit, vermijd teveel suikers en vetten en drink per dag minstens anderhalve liter water. Zorg ook dat je voldoende vitamine F binnenkrijgt. Vitamine F bevordert de elasticiteit van de huid. Je vindt het onder meer in rauwe olijfolie. Gebruik daarom olijfolie als dressing voor je salades. Andere smeermiddelen? Met specifieke producten houd je de huid soepel en strak en kan je cellulitis voorkomen of in ieder geval verminderen.

Dit soort producten heeft een drainerend effect, werkt in op de vetcellen en verstevigt de huid. Bij het uitkiezen van een product moet je niet alleen letten op de werking, maar ook op het gebruik. Sommige producten moeten namelijk langere tijd in gemasseerd worden. Ze zijn daardoor misschien wel effectiever dan een snelle gel, maar zullen weinig effect sorteren als je het er na een paar keer bij laten zitten omdat het teveel werk is. Kies dus een product met een gebruiksaanwijzing die bij jouw levensstijl past.

Trap van de ezel

Je zult vast wel gemerkt hebben dat je billen na een strandvakantie er mooier en strakker uitzien dan aan het begin van de zomer. Dat komt door de buitenlucht, door het pootjebaden in de zee, het wandelen langs de branding en door het mooie gebruinde kleurtje. Maak er daarom een gezonde gewoonte van om je billen regelmatig te trainen. Span ze aan terwijl je op je bureaustoel zit of bij de bus staat te wachten. Beweeg regelmatig. In de sportschool kan dat op de loopband of fiets. Maar bij mooi weer pak je natuurlijk de fiets, wandel je in de buitenlucht.

BillenVoor het trainen van je bilspieren hoef je trouwens niet per se naar de gym. Je kunt dit ook thuis, binnen of in de tuin. Je hebt dus geen enkel excuus. De beste resultaten bereik je door de oefeningen te variëren en ze om de andere dag uit te voeren. Ga bijvoorbeeld zitten op handen en knieën. Zorg ervoor dat je rug tijdens de oefening niet inzakt maar recht blijft. Beweeg nu je rechterbeen in gebogen stand naar achteren totdat je bovenbeen op één lijn met je lichaam is. Concentreer je goed op de beweging en trek je bilspieren aan. Beweeg je been daarna weer langzaam naar beneden. Houd ook hier je voet gebogen. Doe drie series van elk 20 repetities per been.

Camouflagetechnieken

Moest je ondanks al je inspanningen nog niet tevreden zijn met je billen, dan kan je nog één en ander verdoezelen met de juiste kleding. Platte billen lijken ronder als je een geplooide rok draagt. Ook jongensachtige of strakke spijkerbroeken doen het goed als je (meent dat je) platte billen hebt. Vind je dat je met een groot achterwerk begiftigd bent, vermijd dan minirokjes maar maak je silhouet langer (en daardoor je billen minder breed) door rokjes tot op de knie te dragen. Ook rokken en broeken met een hoge taille doen grote billen voordeliger uitkomen. Zowel voor platte als dikke billen geldt dat je strakke kleding (leggings en stretchbroeken) beter kunt vermijden.

Ook tips voor een strakke buik nodig? Die geven we je hier!