Het feit dat de zomer voorbij is, mag echt geen reden zijn om sip te kijken. Trek integendeel wat gekke bekken. Gezichtsyoga schijnt namelijk te helpen tegen rimpels. Tegelijk is het leuk, gezond en ontspannend. 

Eigenlijk is yoga facial niet meer of niet minder dan gekke bekken trekken om rimpels weer strak te trekken. Maar dan wel ‘bekken’ waarover is nagedacht. En daarom kan je het ook yoga noemen. De oefeningen zijn namelijk gebaseerd op hetzelfde principe dat je voor andere lichaamsdelen gebruikt.

Net als alle andere spieren, worden gezichtsspieren slap en hangerig als je ze niet oefent. Regelmatig trainen vermindert de rimpels en houdt je huid strak. Hoe vroeger je ermee begint, hoe meer rimpels je in de toekomst kunt tegenhouden, zo luidt de theorie. Voor mensen die bang zijn voor naalden en voor diegenen die chirurgie een ietwat drastische maatregel vinden, kan het in ieder geval geen kwaad om het eens te proberen.

Als we ervan uit gaan dat gezichtsspieren, net als alle andere spieren, getraind moeten worden om in goede conditie te blijven, zouden kusgezichtjes en zwiepende tongen inderdaad zorglijntjes en rimpels moeten kunnen tegengaan – en daarnaast kunnen zorgen voor wat innerlijke rust. 

Klaar? Doe nu meteen enkele gezichtsyoga oefeningen!

 

1 – Hou je ogen wijd open, alsof je wordt verrast

Maar probeer je wenkbrauwen ondertussen helemaal stil te houden. Focus ongeveer 10 seconden op een punt recht voor je en herhaal dit ritueel 4 keer. Huilen, lachen en grienen. Blijdschap, kwaadheid, ernst en verdriet. Je kunt het zo gek niet bedenken of het is gezichtsyoga.

Tip: Doe dit niet in het openbaar, want als je zonder reden keihard begint te schaterlachen, kan het zijn dat niet iedereen dit als gezichtsyoga herkent.

2 – Probeer kushandjes te geven

Ok… gewoon kushandjes geven zou natuurlijk wat simpel zijn. Je moet dit doen terwijl je je voorhoofd helemaal glad houdt.

Tip: Doe ook dit niet in nabijheid van mensen die nooit hebben gehoord van gezichtsyoga om geen verkeerde opvattingen te wekken.

3 – Mond wijd open, tong naar buiten

Mond wijd open, tong naar buiten, ogen omhoog, adem in en daarna uit met een lange, luide “WoeHAAA!!!”. Dit zou lijntjes rondom de ogen tegen moeten gaan.

Tip: Hou altijd een handspiegel in de buurt en zorg dat je hydraterende crème hebt voor na de sessie. Gebruik zo weinig mogelijk make-up, zodat de effecten van de oefeningen waarneembaar zijn.

 


Leuk? Ja dat vonden wij ook! Verken zeker YouTube even. Je vindt er een hele resem gezichtsyoga oefeningen.