Kennen jullie deze drie prachtige dames al? Clio (34), Kay (31) en Julie (29) Hendrickx zijn drie Limburgse zussen met een gedeelde passie voor mode. Met hun mode- en accessoirelabel Les Soeurs bewijzen ze dat degelijke mode niet onbetaalbaar hoeft te zijn. 

“Het is een uit de hand gelopen hobby”, start Clio. “Toen we nog tieners waren, fascineerde de modewereld ons al enorm. Tijdens de modeweken reisden we naar Milaan en Parijs en glipten er de modeshows binnen.” Dure designerstukken vielen buiten hun studentenbudget, dus gingen de zussen op zoek naar betaalbare alternatieven. “Kay zette zich achter de naaimachine, Julie volgde een opleiding juweelontwerp, en de basis voor Les Soeurs werd gelegd.”

De grote doorbraak

De grote doorbraak kwam er voor Les Soeurs met de Gladys-armband, die met een gladiatorlook staat voor vrouwelijke kracht en verbondenheid. Het kostte de zussen een jaar om het product te ontwikkelen – ze maten 100 vrouwenarmen voor de goeie maten en gingen zelf naar leerlooierijen – maar vandaag is Gladys het bestverkopende product.

De zussen met hun Gladys-armband
De zussen van Les Soeurs met hun Gladys-armband

Kay: “als zussen hadden we al een erg sterke band, en het feit dat we nu ook onze passie voor mode en accessoires kunnen delen in een eigen concept is a dream come true. Sommigen schrikt het af om met familie samen te werken, maar voor ons is het net een meerwaarde: er is maar een woord nodig om elkaar te verstaan, stijlmatig zitten we meestal in dezelfde richting, en er moet geen blad voor de mond genomen worden in besprekingen: als zussen onder mekaar kan je nog meer jezelf zijn en je gedacht zeggen. Wat ook wel eens tot stevige discussies kan leiden, maar daaruit vloeien meestal de beste ideeën voort ☺.”

Takenpakket

Zoals in iedere onderneming worden de taken verdeeld naargelang de talenten: 

  • Kay is het creatieve brein en doet de aankopen en productie;
  • Jules is commercieel erg sterk en staat in voor de verkoop en het financiële aspect;
  • Clio behartigt de marketing en communicatie.

“Echter beslissen we het merendeel in gezamenlijk overleg”, vertelt Julie. “Ook bij ons gelden de wetten van de democratie: twee tegen één en we hebben een meerderheid, haha. Onze droom voor het merk? Eigen Les Soeurs conceptstores in alle hippe steden wereldwijd!”

We geloven heel erg in de kracht van drie. Er is altijd wel iemand die genoeg energie heeft om de anderen mee te trekken. Vandaar ook de heilige driehoek, het logo van Les Soeurs. Drie zussen met telkens drie jaar tussen, drie verschillende uitvalshoeken maar toch voor altijd met elkaar verbonden.