November is van start gegaan en wij komen maar al te graag op de proppen met onze nieuwe guesteditors. Vandaag stellen we Katherina Kitsinis van Ontrend Agency voor. Katherina is een trendwatcher in hart en nieren. Als designer, inkoper en brand manager van lifestyle- en interieurmerken geeft ze een uitgebreide expertise om trends concreet toe te passen in producten, collecties en diensten. Katherina deelt de komende weken haar trends met onze lezers. Wij zijn alvast benieuwd. Jullie ook?

Wij stellen voor: Katherina Kitsinis

Deze dame is eerst en vooral mama van twee kindjes (Elena: 6 en Aldo: 1,5). Ze is een nieuwsgierige vrouw, een brand-addict, foodie, trendwatcher, en onderneemster met een gezonde dosis ambitie. Wat zij het liefst doet? Dat is reizen, aan yoga doen, ondernemen, eten en merken helpen om op een creatieve manier nieuwe opportuniteiten te spotten.

Ontrend agency

Sinds enkele maanden zette Katherina haar eerste stappen in het ondernemerschap. Ze startte haar bedrijfje  ‘Ontrend agency’  op.  Onder deze naam geeft ze bedrijven en merken creatief maar ook concreet advies over trends gebaseerd op grote maatschappelijke bewegingen om ze vervolgens te vertalen naar toekomstige kleuren, materialen, texturen en vormen. Klinkt boeiend, toch?

Wat doet een trendwatcher?

Trendwatcher is eigenlijk een vreemde naam vindt Katherina. Want ze kijkt namelijk niet in de toekomst, maar ze denkt wel in de toekomst. Ze is altijd graag op haar toekomst voorbereid en ze wil permanent gevoed worden met prikkels. Daar krijgt ze energie van.  

De moeilijkheid schuilt echter niet in het verzamelen van trends. Deze zijn immers altijd en overal online beschikbaar. De echte uitdaging zit ‘m in het filteren ervan tot trends die langer zullen meegaan en toe te passen binnen een merk. De juiste kleuren kiezen van een goed product waar de consument nood aan heeft. Daar kan Katherina helemaal in opgaan. Als het volledig plaatje klopt vindt ze pas rust.

Hoe Katherina’s werkdagen eruit zien?

Die zien er nooit hetzelfde uit. Ze moet immers veel inspiratie opdoen. Die zoekt ze op beurzen, tijdens reizen, ze leest ze in magazines of speurt online  wat rond. Bovendien kan ze soms net meer inspiratie opdoen op een stille plek zonder prikkels. Dan zijn er nog de dagen dat ze op kantoor zit te cocoonen om creatieve plannen te bedenken en uit te voeren. Tussendoor vindt ze het belangrijk om regelmatig af te spreken met mensen die haar inspireren.

Katherina’s eerste trendgids

Eind november lanceert deze trendspotter een eerste trendgids waarbij ze haar visie op de toekomst geeft voor 2020. Het is een heel visueel inspirerend boek met 4 trendthema’s bestaande uit mooie beelden, materialen, inspirerende cases en unieke kleurenpaletten. 

Katherina voor Flash Magazine

Het einde van het jaar is in aantocht. Daarom wilt deze dame de komende maand lezers helemaal onderdompelen in de toekomst en hun inspireren met 4 lifestyle trendthema’s die in 2019-2020 onze kant opkomen. Zo zal Katherina jou helemaal klaarstomen voor de nabije toekomst met thema’s die jou interesseren.

Hou de komende weken zeker flashmagazine.be in de gaten! Kan je niet wachten wil je Katherina nu al beter leren kennen? Bezoek dan zeker haar website of volg haar op Instagram.