Als het zonnetje overdag z’n best doet, kan het al eens zijn dat je ’s nachts ligt te puffen. Door het warme weer is het namelijk moeilijk om in slaap te vallen. Deze tips brengen verkoeling!

Lakens in de vriezer

Het klinkt misschien raar, maar het is niet de bedoeling dat je je lakens zo in de vriezer steekt. Stop ze in een plastic zak en leg ze een aantal minuten erin. Heb je niet genoeg plek? Stop dan enkel je overtrek en kussensloop in de vriezer.

Voetjes bloot

Koele voeten, betekent fris lichaam. Met je voeten buiten de dekens slapen geeft je lichaam dan ook verkoeling. Je kan ze ook op een koude kruik leggen.

Geen koude douche

Het is heel verleidelijk om een koude douche te nemen net voor je gaat slapen. Toch is dat geen goed idee. Je lichaam zal afkoelen, maar daarna moet het heel hard werken om het weer op te warmen. En dan krijg je het alleen maar warmer. Neem dus een warme of lauwwarme douche. Je voeten en polsen onder koud water houden, kan wel!

Kruik

Een kruik gebruik je normaal om het warmer te krijgen, maar je kan het ook voor koelte gebruiken. Vul de kruik met water, leg hem een tijdje in de diepvriezer en daarna tegen je knieën, polsen, ellebogen, enkels, lies of nek. Deze plekken regelen namelijk je gevoelstemperatuur.

Aloë vera

Ook al ben je niet verbrand, smeer je toch in met een aftersun met aloë vera voor je gaat slapen. Het zorgt voor een fijne verkoeling. Bewaar hem in de koelkast voor extra effect.

Katoenen kleding en lakens

Katoen ademt goed, houdt de warmte tegen en neemt je zweet op. Daarom is het beter dat je een katoenen pyjama draagt dan bijna poedelnaakt te slapen. Zweet blijft hierdoor niet op je lichaam liggen, waardoor het koeler blijft. 

DELEN