Ook wanneer je een bol buikje hebt, is het belangrijk om te bewegen. Deze sporten kan je tijdens je zwangerschap gewoon blijven doen! 

Beweging is goed voor iedereen. Laat je dus door je zwangerschap niet tegenhouden om te sporten. Ga niet voor de meest intensieve sporten, maar kies een ontspannende sport die lichte beweging vereist. De onderstaande sporten kan je met een gerust hart doen.

Zwemmen

Zwemmen tijdens je zwangerschap is een uitstekend idee. Het water draagt je gewicht waardoor je zo licht als een veertje wordt. Hierdoor belast je jouw gewrichten al een stuk minder. Er bestaan zelfs speciale zwangerschapszwemlessen die jou extra begeleiding bieden.

Wandelen

Een goedkope sport, maar daarom niet minder ontspannend of gezond: wandelen. De frisse lucht zal je deugd doen en het wandelen versterkt je spieren. Bovendien is het een ideale activiteit om samen met je partner te doen. Wil je wat vaker met je partner sporten? Dan zijn deze sporten ongetwijfeld een succes.

Yoga

Yoga kan de ideale voorbereiding op je bevalling zijn. Je leert er helemaal tot rust komen en het heeft een positieve invloed op je spieren en rugpijn. Kies voor een lichte vorm van yoga waarbij je extra aandacht schenkt aan je ademhaling.

Sporten tijdens de zwangerschap - flashmagazine.be

Een beetje lichaamsbeweging zal ongetwijfeld je humeur een boost geven en bevorderlijk zijn voor je lichaam. Let er wel steeds op dat je het rustig aan doet en luister naar de signalen van je lichaam.