Doet het bij jou ook altijd zo’n pijn als ’s ochtends de wekker gaat? En kost het jou alle moeite van de wereld om uit bed te raken? Met deze tips spring ook jij zo fris als een hoentje je bed uit.

Stop met snoozen

Hoewel we weten dat het niet goed is, kunnen we het vaak toch niet laten om te snoozen. Maar de korte pijn is toch de beste optie.

Spring 's ochtends je bed uit met deze tips - flashmagazine.be

Ga vroeg naar bed

Hoeveel slaap jij precies nodig hebt, dat is voor iedereen anders. Sommigen zijn na 5 uur slapen al bij de pinken, anderen zijn niet te genieten zonder de volle 8 uur te hebben geslapen. Weet je van jezelf dat je best veel slaap nodig hebt, gun je lichaam dat dan ook en kruip op tijd onder de wol.

Kies een leuk nummer

Het standaardtoontje van een wekker heeft nog nooit iemand goedgezind gemaakt. Kies dus voor een leuk nummer waar jij vrolijk van wordt. Dat maakt het opstaan al iets minder erg.

bed muziek

Een streepje licht

Slaap jij graag in een kamer zo donker als een bunker? Geen goeie zet om ’s ochtends op te staan! Het licht in de kamer zorgt ervoor dat je natuurlijke wekkertje wordt getriggerd. Bovendien zijn er ook wekkers op de markt die je wekken met licht. Misschien is dat meer jouw ding!

bed

Maak er een gewoonte van

Mensen zijn gewoontebeestjes en met een vast slaappatroon zal het ongetwijfeld minder pijn doen wanneer je ’s ochtendsvroeg je warm bedje uit moet. Ga dus elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed, en hetzelfde geldt voor het opstaan.

En wie weet, word zelfs jij binnenkort een ochtendmens!

Spring jij je bed zonder moeite uit, maar raak je maar niet in slaap? Lees dan hier onze tips en tricks!

Of zet alles eens op een rijtje met onze guest editor: lifecoach Angela Bitonti.