De aanbevolen hoeveelheid is 1,5 tot 2 liter water per dag, wat wil zeggen dat je dagelijks toch zo’n 8 glazen water zou moeten drinken. Met deze tips lukt het je zeker!

Ga voor een goede start

Drink zodra je opstaat een groot glas water en zet meteen de toon voor de dag. Je krijgt er meer energie van en je lichaam heeft meteen al een gedeelte van het vocht dat het ’s nachts verloren is weer aangevuld.

Tips om meer water te drinken - Flashmagazine

Zorg voor een geheugensteuntje

Vergeet je te drinken? Dan kan je bijvoorbeeld een wekker zetten op bepaalde tijdstippen. Er bestaan tegenwoordig ook herbruikbare drinkbekers die oplichten als je weer eens moet drinken. Maar gewoon een glas water in het zicht zetten, kan ook al helpen!

Voeg een smaakje toe

Ben je gewoon niet zo’n fan van de smaak van water of wordt het wat saai na een tijdje? Doe er dan wat fruit en/of kruiden bij, zoals aardbeien en munt. Of kies voor bruiswater om het wat spannender te maken.

Tips om meer water te drinken - flashmagazine.be

Hou het steeds binnen handbereik

Als je altijd een flesje water bij je hebt, zal dit je ertoe aanzetten om vaker te drinken. Wanneer je bijvoorbeeld op een dood moment aan de tramhalte naar je smartphone wil grijpen, zal je eraan herinnerd worden dat je water moet drinken.

Volg op hoeveel je drinkt

Motiveer jezelf door bij te houden hoeveel water je hebt gedronken iedere dag. Leuk om er een spelletje van te maken!