De juiste werknemers aantrekken en behouden? Dat doe je door jouw onderneming op een positieve manier te profileren in hun gedachten en er dus voor te zorgen dat ze jou leuker vinden dan de rest. Op dat principe is employer branding gebaseerd. Wij leggen het verder uit…

Het doel

Het doel van employer branding is ervoor te zorgen dat jij bekend staat als de meest aantrekkelijke werkgever. Huidige werknemers moeten graag bij je werken en er fier op zijn. Dat straalt meteen ook af op toekomstige kandidaten.

Employer branding: hoe doe je dat? - Flashmagazine

Aan de slag

Dat er een geweldige klik is tussen werknemers en de onderneming kan je op verschillende manieren uitstralen. Sociale media zijn tegenwoordig een van de meest voorname middelen. Maar je kan het bijvoorbeeld ook op je website tonen of zelfs in een openstaande vacature.

Employer branding: hoe doe je dat? - Flashmagazine

Eerlijk duurt het langst

Draai niemand een rad voor de ogen, want dan zal je snel door de mand vallen. Natuurlijk tonen we vaak alleen maar de “leuke” dingen, maar wees ook eerlijk over de negatieve kanten van de onderneming. Dat zullen (toekomstige) werknemers alleen maar appreciëren. Vergeet dus zeker niet te vragen naar de reden waarom als er bijvoorbeeld iemand toch ontslag neemt.

Employer branding: hoe doe je dat? - Flashmagazine

Ben jij ervan overtuigd dat het bij jou geweldig werken is en ben je op zoek naar een nieuwe werknemer? Dan helpen wij je alvast de vacature op te stellen!