Door het coronavirus kunnen tennissers niet meer terecht bij hun plaatselijke club om sportief te blijven… Daarom voorziet Tennis Vlaanderen thuistennis met doekaartjes voor de kinderen en jeugd. Op hun Facebookpagina staan doekaartjes met verschillende kleuren die de moeilijkheidsgraad weergeven van de oefening. Wij stellen alvast onze favorieten voor!

Kan jij minigolfen? (Wit)

Teken met krijt twee grote stippen op 50 cm van elkaar en ga op 2 meter afstand van de stippen staan. Probeer nu de tennisbal tussen de 2 stippen door te rollen. Te makkelijk? Zet een stap achteruit of teken de stippen korter bij elkaar.

Thuistennis met Doekaartjes
@TennisVlaanderen

Teamwork (Blauw)

Voor deze doekaart moet je een grote cirkel op de grond tekenen, heb je 1 tennisbal en 1 medespeler nodig. Ga samen met je medespeler elk aan één kant van de cirkel staan. Één van jullie gooit de bal in de cirkel. De andere moet de bal één keer laten botsen en dan proberen te vangen. Als dit 3 keer lukt ga je een level omhoog. Draai je met je rug naar de bal en laat je medespeler ‘JA’ roepen als hij of zij de bal gooit.

Thuistennis met Doekaartjes
@TennisVlaanderen

Met de steel van je racket (Oranje)

Zorg dat je 1 tennisbal en 1 tennisracket hebt. Probeer de bal met de steel van je racket 3 keer na elkaar op te toetsen. Laat de bal botsen op de grond en probeer weer op te toetsen. Is dit te gemakkelijk voor jou? Probeer dit dan 6 keer na elkaar te doen en bouw zo de moeilijkheidsgraad op. Je kan dezelfde oefening ook doen met het kader van je racket.

Thuistennis met Doekaartjes
@TennisVlaanderen

Handige Harry (Rood)

Net zoals bij de vorige doekaart heb je ook hier 1 tennisbal en 1 tennisracket nodig. Vraag aan je medespeler om de bal naar je toe te gooien en één keer te laten botsen op de grond. Probeer de bal met je’ niet-tennishand’ te vangen en hierna op te werpen en terug te spelen naar de andere speler. Lukt dit 3 keer na elkaar? Goed bezig, zo word je nog een ware tennisster!

@TennisVlaanderen

Niet zo’n fan van tennis? Wij zetten nog enkele andere manieren op een rijtje om fit te blijven tijdens de quarantaine!